Text, volně dostupný pacientům na každém oddělení Psychiatrické nemocnice v Kroměříži.
Připomínky, návrhy a stížnosti
- Každý pacient Psychiatrické nemocnice v Kroměříži (jeho zákonný zástupce, osoba zmocněná pacientem nebo osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav) má právo podávat připomínky, návrhy a stížnosti, týkající se léčby a provozu oddělení, na kterém je léčen.
- Připomínka, stížnost či návrh může být sdělena ústně kterémukoli zdravotnickému pracovníkovi oddělení. Ten buď okamžitě připomínku, návrh či stížnost vyřeší nebo pacientovi sdělí, komu má svůj návrh, připomínku či stížnost adresovat.
- Připomínka, návrh či stížnost může být podána písemně a adresována kterémukoli zdravotnickému pracovníkovi oddělení, na kterém je pacient léčen, primáři primariátu, pod který spadá oddělení, na kterém je pacient léčen, nebo řediteli Psychiatrické nemocnice v Kroměříži.
- Písemná stížnost musí obsahovat sdělení, čeho se návrh, připomínka či stížnost týká, případně kterého pracovníka/pracovníků se týká, musí být psána čitelně, opatřena datem, čitelným jménem a podpisem toho, kdo připomínku, návrh či stížnost podal a jeho adresu, na kterou mu má být poslána odpověď.
- Písemnou připomínku, návrh či stížnost může pacient dát do obálky, na kterou napíše, komu je určena, a vhodit do schránky na oddělení nebo ji může předat přímo do rukou kteréhokoli zdravotnického pracovníka oddělení, na kterém je pacient léčen.
- Na písemnou připomínku, návrh či stížnost vypracuje adresát odpověď a do 30 dnů od jejího obdržení tuto odpověď pošle poštou tomu, kdo ji podal, případně mu ji doručí osobně.
- Na anonymně podané připomínky, návrhy či stížnosti nelze nijak reagovat, neboť nelze určit, komu má být případná odpověď doručena.
- Připomínka, návrh či stížnost poslaná e-mailem je považována za anonymní, protože nelze určit, kdo ji skutečně podal.
V Kroměříži 1.4.2016 MUDr. Petr Možný
ředitel Psychiatrické nemocnice v Kroměříži